Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012

"Συγχωρείς τους άλλους;"


















Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
: "Συγχωρείς τους άλλους;"



Αν σου πω, νήστεψε
πολλές φορές μου προβάλλεις σαν δικαιολογία
την ασθένεια του σώματος.

Αν σου πω, δώσε στους φτωχούς
μου λες ότι είσαι φτωχός
και έχεις να αναθρέψεις παιδιά.

Αν σου πω, να έρχεσαι στις συνάξεις της Εκκλησίας
μου λες, έχω διάφορες μέριμνες.

Αν σου πω, πρόσεχε αυτά που λέγονται στην Εκκλησία
και κατανόησε το βάθος των λόγων του Θεού,
μου προβάλλεις σαν δικαιολογία την έλλειψη μόρφωσης.

Αν σου πω, φρόντισε να βοηθήσεις ψυχικά τον αδελφό σου,
μου λες πως δεν σε υπακούει όταν τον συμβουλεύεις,
αφού πολλές φορές του μίλησες και περιφρόνησε τα λόγια σου.

Βέβαια, δεν ευσταθούν οι προφάσεις αυτές
και όλα αυτά είναι λόγια χλιαρά,
αλλά παρά όλ’ αυτά, μπορείς να προφασίζεσαι.

Αν όμως σου πω, άφησε την οργή σου
και συγχώρεσε τον αδελφό σου
ποια από τις προφάσεις αυτές μπορείς να χρησιμοποιήσεις;

Γιατί νομίζω, δεν μπορείς να φέρεις σαν πρόφαση
ούτε ασθένεια σώματος, ούτε φτώχεια, ούτε αμάθεια,
ούτε απασχόληση και μέριμνα, ούτε τίποτε άλλο.

Γι’ αυτό, απ’ όλες σου τις αμαρτίες,
αυτή η αμαρτία
θα σου είναι ασυγχώρητη.

Αλήθεια, πως θα μπορέσεις να υψώσεις τα χέρια σου στον Ουρανό;
Πως θα κινήσεις τη γλώσσα σου να προσευχηθείς;
Πως θα ζητήσεις συγγνώμη;

Ακόμη κι αν θέλει ο Θεός να σου συγχωρέσει τις αμαρτίες
δεν Του το επιτρέπεις εσύ,
αφού δεν συγχωρείς τις αμαρτίες του αδελφού σου.

Γιατί, αν εσύ ο ίδιος τον εκδικείσαι και επιτίθεσαι εναντίον του
είτε με λόγια, είτε με κατάρες,
είτε με ανάλογες συμπεριφορές
ο Θεός δεν θα επέμβει πια, αφού εσύ ανέλαβες την τιμωρία του.

Και όχι μόνο δεν θα επέμβει, αλλά και από σένα θα ζητήσει τον λόγο,
γιατί φέρθηκες υβριστικά προς Αυτόν.


*  Από:  http://paterikakeimena.blogspot.gr/




                                                       








Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου