Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

"Συμφιλίωση και Συγχώρηση"







Κάποτε ένας χωρικός, εξέθεσε στον π. Ιωήλ (Γιαννακόπουλο) τους σοβαρούς λόγους, που τον εμπόδιζαν να συμφιλιωθεί με τον αδελφό του:
- Δεν μπορώ, πάτερ μου, να του μιλήσω εγώ πρώτος. Ο αδελφός μου πρέπει να μου μιλήσει πρώτος! Αυτός έφταιξε κι όχι εγώ! Κι έπειτα αυτός είναι μικρότερος κι εγώ μεγαλύτερος.

- Δεν μου λες, ρώτησε ο πνευματικός, ποιος είναι πιο μεγάλος; Εμείς ή ο Θεός;
- Ε.., ο Θεός βέβαια.
- Και ποιος έφταιξε στον άλλο; Ο Θεός έφταιξε σ’ εμάς ή εμείς στον Θεό;
- Εμείς φταίξαμε στον Θεό.
- Και ποιος έκανε την αρχή της συμφιλιώσεως; Εμείς πήγαμε στον Θεό ή ο Θεός ήρθε σ’ εμάς;
- Ο Θεός ήρθε σ’ εμάς.… σας ευχαριστώ, πάτερ! Έχετε δίκιο. Εγώ θα πάω στον αδελφό μου!


*******


Κάποιον που δυσκολευόταν να συγχωρήσει, ο π. Ιωήλ τον ρώτησε:
- Ξέρεις το «Πάτερ ημών» απ’ έξω;
- Βέβαια πάτερ, το έμαθα απ’ έξω, από τότε που ήμουν μικρό παιδί.
- Ωραία, τώρα να φροντίσεις να το μάθεις και από μέσα.
- Τι εννοείτε;

- Πως δεν ξέρεις το νόημά του! Μηχανικά το απαγγέλλεις. Αν το ήξερες, θα συγχωρούσες πρόθυμα τον πλησίον σου, γιατί δεν υπάρχει περίπτωση αλλιώς, να συγχωρηθείς και συ από τον Θεό για τις αμαρτίες σου.

Το «άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών», αυτό σημαίνει.
Λοιπόν, πρέπει να μάθεις το «Πάτερ ημών» και από «μέσα».


*  από το fb







Share

1 σχόλιο:

  1. Αληθινό!!Αλλά πράγματι το λέμε μηχανικά και πολλοί δεν ξέρουν να το μεταφράσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή