Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

"Με λίγα λόγια"






Με λίγα λόγια


Σταμάτης Σπανουδάκης


Ο Θεός επενέβη μια δυνατή και καθοριστική φορά στη ζωή μου, τον Νοέμβριο του 1975 στη Γερμανία, όπου νόμιζα ότι σπούδαζα μουσική, αλλά τελικά ήμουν εκεί ακριβώς γι’ αυτή τη γνωριμία. Και κάθε σπάνια φορά που γράφοντας μια μελωδία, με ευλογούν τα δάκρυα Του, καταλαβαίνω ότι είναι ακόμη κοντά μου.

Αυτό για μένα είναι το μόνο κριτήριο της μουσικής, αλλά και όλης της ζωής μου. Όλα τα άλλα έπονται ή και σας τα χαρίζω. Ο ερωτευμένος άλλωστε, χαρίζει τα πάντα για τον Eναν και μ’ έναν περίεργο τρόπο, γίνεται πλουσιότερος.

Διανύω νομίζω, μια από τις καλύτερες περιόδους της ζωής μου. Γεμάτη μουσική και τόσο ακριβοπληρωμένη, εσωτερική ησυχία. Μακριά από όλα όσα με στενοχωρούν και με βγάζουν από το μόνο που αξίζει, αλλά και το μόνο που τελικά, πρέπει να κάνω.

Δόξα τω Θεώ, δεν χρειάζονται «προσόντα» για να αγαπήσει κάποιος την ορχηστρική ή και όποια άλλη, μουσική. Αρκούν η καθαρή καρδιά και η αγαπητική διάθεση. Από εκεί και πέρα το πραγματικό στοίχημα είναι η αντοχή της μουσικής στο χρόνο. Όπως και στην αγάπη άλλωστε. Δεν νομίζω να υπάρχει αληθινός καλλιτέχνης που να είναι ευτυχισμένος.

Ένα παιδάκι που προσπαθεί να καταλάβει τoν κόσμο των μεγάλων ή να λύσει τoν γρίφο των παιχνιδιών που έχει μπροστά του, δεν χαίρεται μέχρι να τα καταφέρει. Έτσι ακριβώς αισθάνομαι και ελπίζω να αισθάνομαι πάντα. «Ευτυχία δεν είναι να κάνεις ό,τι θες, αλλά να θες ό,τι κάνεις», λέω σ’ ένα στίχο μου.

Η μόνη αλήθεια είναι η στιγμή, να την ακούσεις και έτσι πλουσιότερος να πας παρακάτω. Ό,τι μεγάλο και σπουδαίο πας να το εκμεταλλευτείς, γίνεται νεράκι και κυλάει από τα χέρια σου και φεύγει. Ενώ αν το αφήσεις να εξελιχθεί μόνο του, σου ξανάρχεται από χίλιες μεριές..

Νομίζω ότι αντλώ την έμπνευση μου από τον έρωτα, την αγάπη, τον Χριστό, την Ελλάδα, αλλά και τη σημερινή πραγματικότητα. Το «νομίζω» σημαίνει βεβαίως, ότι όλα αυτά ίσως και να μην ισχύουν, παρά μόνο στο μυαλό μου, γιατί η έμπνευση τελικά είναι άπιαστη, άϋλη και είναι αδύνατον να «αντληθεί». Χαρίζεται από τον Θεό, όπου και όταν Εκείνος θέλει.

[ 09.02.2012]


*  logia-tou-aera.blogspot.gr/2013/04/blog-post_7033.html#more










Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου