Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

"Ο Γέροντας Σωφρόνιος"











Ο Γέροντας Σωφρόνιος  (22 Σεπτεμβρίου 1896 - 11 Ιουλίου 1993)


Ο Σέργιος Σαχάρωφ, όπως λεγόταν ο ιερομόναχος Σωφρόνιος, γεννήθηκε στη Μόσχα και ήταν μέλος μιας 9μελούς οικογένειας.
Από μικρός έδειχνε ιδιαίτερη κλίση στη ζωγραφική και στη θεολογία. Ασχολήθηκε ένα διάστημα με τον Βουδισμό και τον Ινδουισμό και το 1921 (25 ετών) εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, για να εργαστεί σαν ζωγράφος.

Εκεί φοίτησε στο Ορθόδοξο Θεολογικό Ινστιτούτο του Αγίου Σεργίου και στη συνέχεια, το 1925, εντάχθηκε στη Ρωσική Μονή του Αγίου Παντελεήμονος στο Άγιο Όρος, όπου έλαβε το σχήμα του μοναχού. 

Τέσσερα έτη αργότερα γνώρισε τον Άγιο Σιλουανό τον Αθωνίτη, που έγινε και ο πνευματικός καθοδηγητής του.
Το 1938 αναχώρησε για τα Καρούλια του Αγίου Όρους, όπου ασκήτεψε αυστηρά.

Το 1948 επέστρεψε στη Γαλλία για να χειρουργηθεί, επισκέφτηκε τη Μόσχα μετά από πολλά χρόνια και ασχολήθηκε με τη συγγραφή.

Το 1963 εγκατέλειψε οριστικά το Άγιο Όρος και ίδρυσε μια χριστιανική αδελφότητα στο Έσσεξ της Αγγλίας, χτίζοντας παράλληλα και ένα μοναστήρι αφιερωμένο στον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο.

Εκεί παρέμεινε μέχρι το 1993 που κοιμήθηκε, σε ηλικία 97 ετών.

Βιβλία του:
Ο Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης, (1η έκδοση 1973).
Η Ζωή Του ζωή μου, Θεσσαλονίκη 1977.
Οψόμεθα τον Θεόν καθώς εστί, Έσσεξ Αγγλίας 1985.
Περί προσευχής, Έσσεξ Αγγλίας 1991.
Περί Πνεύματος και Ζωής, Έσσεξ Αγγλίας 1992.
και:
Άσκησις και θεωρεία, Έσσεξ Αγγλίας 1996.
Αγώνας θεογνωσίας, Έσσεξ Αγγλίας 2004.
Γράμματα στη Ρωσία, Έσσεξ Αγγλίας 2009.


«Ήμουν στο Παρίσι όπου τα είχα όλα, ζούσα με τον καλλιτεχνικό κόσμο του Παρισιού και συμμετείχα σε όλες τις εκδηλώσεις του, τίποτα ωστόσο δεν μου έδινε χαρά και ικανοποίηση.
Μετά από κάθε εκδήλωση του καλλιτεχνικού κόσμου, ένοιωθα μέσα μου κενό και αγωνία.
Ο λογισμός μου, μου έλεγε πως κάτι έπρεπε να κάμω, για να ξεφύγω από το αδιέξοδο που με κατείχε, όμως δεν έβρισκα λύση.

Ένα βράδυ, μετά από μια διασκέδαση, ανέβαινα στο σπίτι μου με σκυμμένο το κεφάλι και με βήμα αργό. Έλεγα πως αυτή η ζωή είναι σκληρή, χωρίς νόημα. Τότε σκέφτηκα να γίνω μοναχός, όμως πού και πώς, δεν είχα ιδέα.

Ήμουν ένας Ρώσος εμιγκρέ-πρόσφυγας στη Γαλλία. Εκεί υπήρχαν πολλοί Ρώσοι, που είχαν ιδρύσει το Θεολογικό Ινστιτούτο του Αγίου Σεργίου.

Στο Ινστιτούτο του Αγίου Σεργίου, όλοι μιλούσαν για τον Θεό, αλλά Θεό δεν είδα. Όταν τελικά πήγα στο Άγιο Όρος, εκεί κανείς δεν μιλούσε για Θεό, όμως όλα φανέρωναν τον Θεό… »


[2φΑ]



                                               







Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου