Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

"Η εξέλιξη του Χόρχε "










Από την συνέντευξη του Χόρχε Μπουκάι – [ 9ο από 9]

....

Λέμε πως ο άνθρωπος εξελίσσεται, αλλά κανείς δεν παύει να είναι αυτός που είναι. Όλα τα άλλα είναι ψέμα. Είναι κάτι που λένε πολλοί άνθρωποι, αλλά αυτό δεν παύει να είναι αρνητισμός. Πάντα είσαι αυτός που είσαι. Είσαι ο εαυτός σου, ακόμα κι όταν δρας σαν να μην ήσουν εσύ.

Γιατί δεν μπορείς να πάψεις να είσαι ο εαυτός σου.
Ίσως, όπως λένε οι ινδουϊστές, να μπορείς να πάψεις να είσαι κάποιος. Ίσως. Εγώ δεν έχω καταφέρει κάτι τέτοιο.
Αλλά να γίνεις άλλος; Κανείς δεν γίνεται άλλος.

Ο κόσμος λέει: «Αυτός έπαψε να είναι αυτός που ήταν», κι αυτό ναι, είναι αλήθεια.
Δεν είσαι πια αυτός που ήσουν, αλλά στην ουσία σου είσαι συ, ο ίδιος. Και τότε τι σημαίνει «εξελίσσομαι»; Εξελίσσομαι σημαίνει αναπτύσσομαι. Και τι σημαίνει «αναπτύσσομαι»;

Αν κοιτάξουμε στο λεξικό, «αναπτύσσομαι» σημαίνει πως το όριο ενός πράγματος φτάνει πιο μακριά. Αν το φυτό έφτανε πριν σε ένα ύψος, τώρα φτάνει ψηλότερα.
Αν ο εγγονός μου ήταν τόσο ψηλός, τώρα είναι ψηλότερος. Αναπτύχθηκε.

Τι σημαίνει «αναπτύσσομαι» για τον άνθρωπο;
Σημαίνει πως τα σύνορα της ταυτότητας του, φτάνουν πιο μακριά και πως μπορεί πια να ξεπεράσει τα όρια που είχε πριν, χωρίς να φοβάται, χωρίς να τρέμει.
Πως επιτρέπει στον εαυτό του να εξερευνήσει άλλους χώρους, που προηγουμένως πίστευε πως του ήταν απαγορευμένοι.

Αυτό σημαίνει «αναπτύσσομαι». Διευρύνω τα σύνορα του εαυτού μου. Φτάνω πιο μακριά.
Η εξέλιξη είναι ακριβώς αυτό. «Εξελίσσομαι» σημαίνει αναπτύσσω αρετές, συμπεριφορές, γνώσεις και πόρους που μου επιτρέπουν να εξερευνώ όλο και περισσότερα πράγματα, όλο και πιο μακριά.


Δύο «εγώ» στις καλύτερες περιπτώσεις, κάνουν ένα «εμείς». Αν το θέλουν και οι δυο, ναι.
Αν και οι δυο είναι ικανοί, ναι. Αν και οι δυο το έχουν μάθει, ναι.
Αν βοηθήσουν οι καταστάσεις, ναι. Αν είναι τυχεροί, ναι.
Σε μια κατάσταση στην οποία δεν συμβαίνει τίποτα από αυτά τα πράγματα, πιθανότατα όχι.

Καμιά φορά εσύ κι εγώ, κάνουμε μόνο ένα «εσύ κι εγώ».
Και δεν θα είμαστε ποτέ μας κάτι περισσότερο από αυτό το «εσύ κι εγώ», ακόμη κι αν το προσπαθούμε επί 15 χρόνια.

Το «εμείς», ενέχει άλλα πράγματα. Το «εμείς» είναι πρακτικά η δημιουργία ενός νέου όντος, το οποίο έχει δικά του χαρακτηριστικά.
Έχει επιθυμίες, ενδιαφέροντα και απαιτήσεις, που δεν είναι ούτε δικές σου, ούτε δικές μου. 

Όταν υπάρχει ένα «εμείς» από εμένα κι εσένα, υπάρχουν πολλά πράγματα που «εμείς» επιθυμούμε, ενώ «εσύ» κι «εγώ» δεν θα τα επιθυμούσαμε.

Και πρέπει κανείς να αποφασίσει, πού θα δώσει την προτεραιότητα.



boro - [2φΑ]







Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου