Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

"Παπα-Γιώργης Χιωτάκης "





Παπα-Γιώργης Χιωτάκης – Φίλος γνήσιος του Οσίου Πορφυρίου


- Από το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Ρομφαία -


Εκοιμήθη σήμερα, Κυριακή 21 Φεβρουαρίου σε ηλικία 88 ετών ο γνωστός μαχητικός Ιερέας των Σφακίων παπά Γιώργης Χιωτάκης.

Ο χαρισματικός παπα Γιώργης ήταν από τα Νομικιανά τα οποία ανήκουν στον δήμο Σφακίων και είχε δώδεκα παιδιά, ενώ τον είχε τιμήσει και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κωστής Στεφανόπουλος ως υπερπολύτεκνο ιερέα.
«Είμαι ένας Ταλιμπάνης της εκκλησίας, που τον θάνατο δεν τον έχω για τίποτις.
Όποιος φοβάται τον θάνατο δεν μπορεί να κάνει καλή πράξη, όποιος προδικάζει τη νίκη για να πολεμήσει είναι ηλίθιος. Άπαξ και πολεμώ είμαι νικητής»
- είχε πει πριν λίγο καιρό ο παπα Γιώργης σε συνέντευξή του.
Να αναφερθεί πως τον μακαριστό παπα Γιώργη αγαπούσε πάρα πολύ ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, το οποίο πολλές φορές ο Όσιος το έδειχνε έμπρακτα.
Συγκεκριμένα ο Όσιος Πορφύριος κατέβηκε στα Χανιά και έμεινε στο σπίτι του παπα Γιώργη για δύο ολόκληρες εβδομάδες, κάτι που δεν συνήθιζε να κάνει ο Όσιος Πορφύριος.

Κάποτε ο παπα Γιώργης μου είχε πει ένα θαυμαστό γεγονός με το Όσιο Πορφύριο:
- Αιμίλιε μου, μια φορά πήγαινα με τον Γέροντα Πορφύριο σε ένα μέρος εδώ στην Κρήτη.
Τότε μπροστά μας είδαμε ένα ποτάμι και του λέω:
- Γέροντα, να 'χαμε ένα γάιδαρο!
Και απαντά ο Γέροντας Πορφύριος: - Πού να τον βρούμε παπα Γιώργη;
- Νάτος Γέροντα, και του έδειξα τον εαυτό μου.
Τότε Αιμίλιέ μου τον έβαλα σε μία πέτρα και τον πήρα στους ώμους μου.
Μόλις μπήκα στο ποτάμι ο Γέροντας Πορφύριος μου χάιδεψε το κεφάλι και μου λέει:
- Αυτό πρέπει να γίνει ζωγραφιά παπα Γιώργη μου! 
Στην συνέχεια ο Παπα Γιώργης μου είπε:
- Όταν επιστρέψαμε πάλι στο ποτάμι και έσκυψα να τον ξαναβάλω στους ώμους μου, ω του Θαύματος βρεθήκαμε απέναντι χωρίς να θυμάμαι πώς περάσαμε, αλλά ούτε ήμασταν βρεγμένοι. 

Με τον Παπα Γιώργη είχα γνωριμία πολλά χρόνια, πολλές φορές με έπαιρνε στο τηλέφωνο και μου έλεγε:
- Αιμίλιε μου, πότε θα γίνει ο Γέροντας Πορφύριος άγιος; Πρέπει να γίνει...
φώναζε χαρακτηριστικά από την άλλη άκρη της γραμμής.

Αιωνία η μνήμη σου παπα Γιώργη...





- Παλαιότερο δημοσίευμα
Από τον Συντάκτη του Blog "Νεκρός για τον κόσμο" -


... "Είναι ηλιοψημένος και θυμίζει ασκητή από τοιχογραφία βυζαντινού εξωκκλησιού.
Στα Σφακιά πασίγνωστος, και πέρα απ’ τα Σφακιά.
Τον εκτιμούν όχι μόνο οι πιστοί, αλλά κι εκείνοι που αγαπούν την κρητική πολιτισμική παράδοση, γνήσιος εκφραστής της οποίας θεωρείται ο παπα Γιώργης.

Τα Σφακιά, ας σημειωθεί, υπάγονται στη μητρόπολη Λάμπης, Συβρίτου και Σφακίων, που περιλαμβάνει το νότιο τμήμα του νομού Ρεθύμνης και την επαρχία Σφακίων.
Δεν περιλαμβάνει καμία πόλη, μόνο ταπεινά χωριά, και θεωρείται η πιο φτωχή μητρόπολη μέσα στο ελληνικό κράτος.

Ο παπα Γιώργης είναι φτωχός και απλός.
Ευγενής και πιστός, ευφυής, αλλά και σοφός, σχετικά μικρόσωμος, αλλά με μεγαλοπρέπεια που σοκάρει, με τον φαινομενικά απελέκητο τρόπο ενός ιθαγενούς, δηλαδή ενός Έλληνα ιθαγενούς, απ’ αυτούς που η Ευρώπη τους θαυμάζει και τους φωτογραφίζουν οι τουρίστες, και που απ’ αυτούς τους τουρίστες ζουν σε μεγάλο βαθμό τα παραθαλάσσια κομμάτια των Σφακιών κι όλης της Κρήτης…

Τίμιος, ανεπιτήδευτος, ανόθευτος εκφραστής ενός πολιτισμού διαφορετικού απ’ αυτόν, στον οποίο ξημεροβραδιαζόμαστε εμείς οι πολιτισμένοι και δυτικοποιημένοι –εξευρωπαϊσμένοι– αστοί.

Η παρουσία αυτού του παπά, το βλέμμα του, η φάτσα του, η κουβέντα του, αλλά και η σιωπή του, σε φέρνουν σε επαφή με μια σοφία και μια πνευματική κληρονομιά υψηλού επιπέδου και αποδεικνύει πως ο «δικός του» πολιτισμός (ο ρωμέικος και ορθόδοξος – και δικός μας θα μπορούσε να είναι και ήταν κάποτε) παραδόξως δεν έχει ανάγκη ετούτον τον πολιτισμό για να διαθέτει ποιότητα ζωής, ομορφιά, αυτάρκεια, ευγένεια και αγάπη.

Όλα αυτά τα αγαθά τα έχει και τα εκφράζει η συμπεριφορά του παπά Γιώργη.
Σε κάθε περίπτωση, "λέει" να τον έχεις παπά και "λέει" να ταξιδέψεις μέχρι τα Σφακιά για να τον συναντήσεις.

Ο παπά Γιώργης Χιωτάκης ανήκει στο ίδιο είδος ανθρώπων όπου ανήκαν ο Παπαδιαμάντης και ο Κόντογλου. Δεν είναι σαν εμένα π.χ., που μου αρέσει να διαβάζω Παπαδιαμάντη και Κόντογλου, αλλά είμαι ένα «τρυφερό πόδι» της Ενωμένης Ευρώπης – εκείνος είναι ό,τι ήταν οι δυο εκείνοι άνθρωποι της δικής μας παράδοσης.

Τι είναι, δηλαδή;
Έλληνας του παλιού καιρού, να το πω απλά, όχι Εγγλεζάκι, ούτε Αμερικανάκι. Απ’ αυτούς τους Έλληνες, την καλή εκδοχή, που δεν έχουν ανάγκη το Δ.Ν.Τ. και την Ε.Ε. και που τώρα είναι υπό εξαφάνισιν.

Το γράφει και στο Internet μια ταξιδιώτισσα:
..."Αν σταθείτε τυχεροί θα συναντήσετε τον παπά-Γιώργη Χιωτάκη που η κουβέντα μαζί του θα σας συνεπάρει… ακόμα κι αν τον βρείτε υπερβολικό"…
Ο πόνος του για το συνάνθρωπο τον οδήγησε να γίνει και μέλος της Ένωσης Σφακιανών Παπάδων, μιας συντροφιάς απλών ορεσίβιων ιερέων της περιοχής του, που έκανε κάποιες πολιτικές και κοινωνικές παρεμβάσεις, ιδίως τις δεκαετίες του ’80 και ’90.

Τον 15αύγουστο του 2010 ο Λαογραφικός Όμιλος Χανίων τίμησε τον παπά Γιώργη ως έναν από τους γνήσιους εκφραστές της κρητικής πολιτισμικής κληρονομιάς.
Ο παπάς ανέβηκε στο βήμα και, αν και δεν είναι λόγιος, διάβασε ένα κομμάτι από αρχαίο εκκλησιαστικό κείμενο για την Κοίμηση της Θεοτόκου, από το πρωτότυπο.

Εκτός από σοφός και στοχαστικός, είναι επίσης μερακλής και τραγουδιστής, τραγουδώντας μαντινάδες και ριζίτικα"...

----
Αυτή ήταν μια μικρή αναφορά στον παπα Γιώργη Χιωτάκη...
Τον επαναστάτη ρασοφόρο που δίνει υπόσταση ανυπόκριτη στον Λόγο του Χριστού, που δε μπορεί να 'ναι άλλος από το Λόγο του δίκιου, το Λόγο της ίδιας της ζωής! τούτης!
της υπαρκτής, εδώ στη γη, στον κόσμο μέσα!
Στον κόσμο με τους σταυρωτήδες του ανθρώπου, με τους ληστές της ζωής, με τους εμπόρους της ελπίδας, που εκείνος ο λόγος, εκείνου του Χριστού, μια λέξη μας κραυγάζει:
Ξεσηκωθείτε! Σπάστε τις αλυσίδες στο κορμί και το μυαλό! Μόνο αυτές έχετε να χάσετε!...



Περισσότερα στο: facebook - Δ. Τζ. και στο: greecewithin


[2fA]







Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου