Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

"Λεμονοδάσος "






ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 
"ΛΕΜΟΝΟΔΑΣΟΣ"  -  ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ

-  22 Μαρτίου


Δεν συνέβη καμία μεταβολή στη ζωή μου. Δεν ξέρω πού να αποδώσω αυτή τη διάθεση που αισθά­νομαι απόψε, να δω τις σκέψεις μου αραδιασμένες επάνω στο χαρτί. 
Δεν αισθάνομαι καμία κλίση στην φιλολογία, ούτε είμαι ερωτευμένος.

Ο έρως; Κάποιος είπε πως είναι μία εφεύρεσις που ο καθένας τη νομίζει δική του. 
Εγώ δεν είμαι εφευρέτης. Είμαι αρχιτέκ­των, ένα μυαλό θετικό.
Το αποδίδω μάλλον στην επήρεια του μέρους που βρίσκομαι. 

Αισθάνομαι να με κυριεύει εκείνο το αρχαίο πνεύμα της σαφήνειας που αγαπά τις ευθείες γραμ­μές και δεν αφήνει τίποτε συγκεχημένον.
Θέλω κι εγώ να τις πιάσω τις ιδέες μου, που πότε τις βρίσκω και πότε τις χάνω και να τις συμμαζέψω, να τις τακτο­ποιήσω, να τις διαβάσω σαφείς και καθαρές.

Πιθα­νόν όταν τις διαβάσω να μην τις αναγνωρίσω.
Πάν­τως όμως, έστω και αν δεν τις αναγνωρίσω, είναι δικές μου. 
Κάποτε, οι άλλοι αναγνωρίζουν ευκολότερα από εμάς τους ίδιους, ότι είναι δικό μας.


Την περασμένη εβδομάδα στο γραφείο, βρήκα μέσα σ’ ένα συρτάρι μου μια μικροσκοπική βεντάγια κοκάλινη με μια μεταξωτή γαλάζια κορδελίτσα.
Ρώτησα τίνος είναι.

- Δεν θυμάστε που τη φέρατε μαζί σας από το Παρίσι και την είχατε πάντα επάνω σας τις πρώτες ημέρες; Μου απήντησε ο υπάλληλος.
Πράγματι· δεν θυμούμαι, αλλά αφού το λέγει έτσι θα είναι.


Να δω τις σκέψεις μου αραδιασμένες. Δεν πρό­κειται μόνον για τις σκέψεις μου.
Θα γράφω κάθε μέρα ή όποτε αξίζει τον κόπο, ό,τι ενδιαφέρον βλέπω.
Είναι ίσως από τεμπελιά. Οι συγγραφείς είναι ράτσα τεμπέληδων.

Είναι μάλλον μία διάθεσις περιπλανήσεως, περιπλανήσεως του πνεύματος.
Είμαι βέβαιος ότι αυτή την στιγμή ένα πρόσωπο περπατεί έξω, κάτω από το μαγικόν σεληνόφως μέσα σε ένα από τα θαυμασιότερα τοπία.
Εγώ όμως δεν βγαίνω να το συναντήσω και κάθομαι εδώ κλεισμένος και γράφω.

Θα γράφω κάθε μέρα ό,τι ενδιαφέρον βλέπω. Δεν ξεύρω αν εξακολου­θήσω. 
Πάντως αρχίζω από την σημερινήν ημέρα, αν και δεν μου συνέβη τίποτε το ιδιαίτερο.

Γράφω μάλιστα και την ημερομηνία: 22 Μαρτίου 1924.


[…. ]



[2φΑ]







Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου