Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

"Τ’ αδέρφια μου "












Δημήτρης Φαφούτης

Τ’ ΑΔΕΡΦΙΑ ΜΟΥ  -  Ο Γούλας, ο Πάνος, ο Βαγγέλης


Όλοι αυτοί που φύγανε σ’ άλλους καιρούς και νοσταλγήσανε
τα τόπια και τις γειτονιές τους, βγαίνουν στα καραούλια και τα λαφοβούνια
κι αγναντεύουν.
Στυλώνουν τα άδεια τους μάτια πέρα κατά τις ελιές και τ’ αμπέλια,
τους μαχαλάδες και τις φτωχογειτονιές,
κοιτάνε τις χέρσες ρεματιές, τους παίρνει το μέγα παράπονο
κι αναστενάζουν.
Τ’ αδέρφια μου είναι.

Δεν έχουν χέρια να σκουπίσουν τα μάτια τους, τα δάκρυα στάζουν
στα χώματα, οι παλιοί καιροί κατεβαίνουν και γίνονται ένα με τη γης.
Οι κόγχες δακρύζουν σαν τις πέτρες στις νεροσυρμές και τα ποτάμια
και τους χαλιάδες, τα νερά δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω
και το τραγούδι τους θα ξεμακραίνει μέρα τη μέρα.
Τ΄ αδέρφια μου μαζώνονται τις νύχτες και δειπνούν όλα μαζί.
Σαν τότε που οι πικρές μανάδες τα μαζώνανε απ’ τις ρούγες και τις γειτονιές,
να τα ζεστάνουν στην παραστιά και να τους μπαλώσουν
τα πανωφόρια της λύπης.        
Τ΄ αδέρφια μου διψάνε, μόλις σκάσουνε τ’ άστρα στις κορυφογραμμές
κατεβαίνουν  στις βαθιές  ρεματιές, πλένουν τα παλιά τους πρόσωπα
και ξαναγνωρίζονται μετά από τα χρόνια της ξενιτιάς.
Μέσα στην άλλη ξενιτιά με τα σκουτιά και τα μαντήλια μαύρα
και τσαλακωμένα.
Τ’ αδέρφια μου ξαγρυπνούν ακόμα στις σκοπιές και τους προμαχώνες.
Δεν κατάλαβαν πως οι μεγάλες μπόρες πέρασαν γι’ αυτούς, πως άλλοι
άμοιροι αυλακώνονται απ’ τις χοντρές τους στάλες κι αναστενάζουν
μέσα στο χιόνι και το σκοτεινό δρολάπι.

Τ’ αδέρφια μου χόρτασαν πικρό ψωμί, τα κυνηγάνε τώρα
οι φαρμακεροί ανέμοι από σύννεφο σε σύννεφο, όπως στη γη τα κυνηγήσαν
τα αστροπελέκια των ανθρώπων.
Άντυτα κι άνιφτα προσφυγόπουλα, σαν τα ξεκομμένα ελαφάκια
που τους σκότωσαν τη μάνα και κλαίνε με ανθρώπινες φωνούλες
τις νύχτες, έξω από τα σφαλιστά πορτόφυλλα της Παναγιάς.

Πεινούσε η καρδούλα τους σουσάμι από χριστόψωμο,
πασπαλισμένο ζάχαρη από της μάνας μας τη ζυμωμένη ανάσα.
Ένα πανέρι αλληλούια, μπροστά στην πόρτα του Θεού.



GT – [2fA]






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου