Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016

"Στην αρχή ήρθαν.. "













Ο Μάρτιν Νίμελερ (Martin Niemöller, 1892 –1984), ένας Γερμανός λουθηρανός πάστορας και αντι-ναζί θεολόγος, γεννημένος στο Lippstadt της Γερμανίας, έγινε γνωστός για κάποιο απόσπασμα λόγων του, που αργότερα παρουσιάστηκε και σαν ποίημα - ένας ποιητικός σχολιασμός για την (πολιτική) απάθεια της «σιωπηλής πλειοψηφίας», την εποχή του Γ' Ράιχ.  

Αν και η αρχική του μορφή δεν είναι γνωστή, καθώς και υπήρξαν πολλές παραφράσεις, το παρακάτω κείμενο είναι η πιο διαδεδομένη μορφή του και αυτή που προτιμούσε και ο ίδιος ο Νίμελερ.



Martin Niemöller  -  ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΗΡΘΑΝ...


Στην αρχή ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους.
Δεν ήμουν Εβραίος και δεν φώναξα.

Μετά ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές.
Δεν ήμουν κομμουνιστής και δεν φώναξα.

Έπειτα ήρθε η ώρα των σοσιαλδημοκρατών.
Δεν ανήκα σ’ αυτό το κόμμα και δεν έβρισκα λόγο να διαμαρτυρηθώ.

Ακολούθησαν οι ομοφυλόφιλοι.
Ούτε κι αυτό σκέφτηκα ότι με αφορούσε.

Στο τέλος ήρθε η σειρά των τσιγγάνων.
Ούτε και τότε βρήκα λόγια για να εκφράσω την αντίθεσή μου. 

Ο επόμενος στη σειρά ήμουν εγώ.
Αλλά δεν υπήρχε κανείς για να φωνάξει…



anagrafo – [2fA]






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου