Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

"Να λες ότι την αγαπάς.. "





Να λες στην γυναίκα σου ότι την αγαπάς και να της το δείχνεις!
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος 

-  Από το κεφάλαιο «Η χριστιανική συζυγία»
του βιβλίου «Θέματα ζωής», Ι.Μ. Παρακλήτου


Όπως ο Κύριος φροντίζει στοργικά την Εκκλησία, δηλαδή όλους εμάς, γιατί είμαστε μέλη Του, σάρκα Του και οστά Του- και αυτό το γνωρίζετε βέβαια καλά, όσοι συμμετέχετε στα ιερά μυστήρια-, έτσι και ο άνδρας οφείλει να φροντίζει πολύ στοργικά τη γυναίκα του, γιατί δημιουργήθηκε απ’ αυτόν, είναι κομμάτι του σώματός του.

Και πως θα της δείξεις την αγάπη σου; Αν της πεις λ.χ.:
«Δεν θέλησα να πάρω άλλη γυναίκα, και μάλιστα πλουσιοκόρη ή αρχοντοπούλα. 
Προτίμησα εσένα για τον καλό σου χαρακτήρα και την σεμνότητα, την πραότητα και την σωφροσύνη.

Γιατί έχω μάθει να περιφρονώ τον πλούτο σαν κάτι τιποτένιο, κάτι που αποκτούν οι ληστές, οι ανήθικοι και οι απατεώνες. 
Εμένα με σαγήνεψε η αρετή της ψυχής σου, που την προτιμώ από κάθε πλούτο. 
Ένα συνετό κορίτσι, που ζει με ευσέβεια, αξίζει όσο όλη η οικουμένη.

Γι’ αυτό σ’ αγάπησα, σ’ αγαπώ και πάνω απ’ τη ζωή μου σε βάζω. 
Τίποτα δεν είναι η παρούσα ζωή. Προσεύχομαι, λοιπόν, και παρακαλώ τον Θεό και κάνω ότι μπορώ για ν’ αξιωθούμε τη ζωή μας έτσι να την περάσουμε, ώστε και στη Βασιλεία των Ουρανών να είμαστε μαζί. 

Γιατί η παρούσα ζωή και σύντομη και προσωρινή είναι·
αν όμως αξιωθούμε να την περάσουμε ευαρεστώντας τον Θεό, και μαζί και με τον Χριστό θα είμαστε αιώνια, μέσα σε απερίγραπτη ευφροσύνη.

Εγώ πάνω απ’ όλα βάζω την αγάπη μου για σένα. Τίποτα δεν θα μου είναι τόσο δυσάρεστο και βαρύ όσο το να σε χάσω· και πάμφτωχος να γίνω και σε μεγάλο κίνδυνο να βρεθώ και ο,τιδήποτε να πάθω, όλα υποφερτά και ανεκτά θα μου είναι, φτάνει οι σχέσεις μου μαζί σου να είναι καλές. Είναι, όμως ανάγκη να κάνεις κι εσύ τα ίδια. 
Ο Θεός θέλει να είμαστε δεμένοι αμοιβαία και αδιάσπαστα με τον δεσμό της αγάπης.

Άκου τι λέει η Γραφή: “Θα εγκαταλείψει ο άνδρας τον πατέρα του και τη μητέρα του, για να ζήσει μαζί με τη γυναίκα του”. 
Ας μην έχουμε, λοιπόν, καμιά μικρόψυχη πρόφαση.
Δεν παν’ να χαθούν τα χρήματα, οι υπηρέτες και οι τιμές!
Εγώ πάνω απ’ όλα βάζω την αγάπη μου για σένα».


Από πόσα πλούτη, από πόσους θησαυρούς δεν θα είναι ποθεινότερα τα λόγια τούτα στη γυναίκα! Να της λες ότι την αγαπάς, χωρίς να φοβάσαι μήπως κάποτε το πάρει πάνω της και το εκμεταλλευθεί. Οι άσεμνες γυναίκες, που πηγαίνουν με τον ένα και με τον άλλο, είναι φυσικό να το παίρνουν επάνω τους με τέτοια λόγια. 
Μία καλή κοπέλα, όμως όχι μόνο δεν θα ξιπαστεί, αλλά και θα ταπεινωθεί.

Δείξε μάλιστα ότι σου αρέσει πολύ να μένεις μαζί της, ότι προτιμάς να μένεις στο σπίτι για χάρη της, παρά να βρίσκεσαι με τους φίλους σου. 
Να την τιμάς περισσότερο από τους φίλους σου, περισσότερο ακόμα κι από τα παιδιά σας. Και αυτά, για χάρη της να τ’ αγαπάς. 

Αν κάνει κάτι καλό, να την παινεύεις και να την θαυμάζεις. 
Αν πέσει σε κάποιο σφάλμα, να τη συμβουλεύεις και να τη διορθώνεις με καλό τρόπο.

Αν έτσι λοιπόν, πορεύεσαι στον γάμο σου και τέτοια διδάσκεις τη γυναίκα σου, δεν θα είσαι κατώτερος και από έναν μοναχό.



agiameteora – [2fA]






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου