Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

"Γιάννης Βαλαβανίδης "





Γιάννης Βαλαβανίδης  [1939-18 Φεβρουαρίου 2017]
-  από συνέντευξη του


" …. Ο «ρεαλισμός» του 2000, έχει στόχους που σχετίζονται με κοινωνικά φαινόμενα, τα οποία όμως ανήκουν περισσότερο στην ιδιωτική, παρά στη δημόσια σφαίρα της κοινωνικής ζωής. 
Επιπλέον τα βασικά ζητήματα έχουν γίνει πιο πολύπλοκα και δυσερμήνευτα.

Γι' αυτό η κριτική ματιά οφείλει να είναι όσο το δυνατό ακριβέστερη και διεισδυτικότερη. 
Η ζωγραφική, πρέπει να ερμηνεύει, μέσα από τις δικές της εντάσεις και μόνο, το κύριο περιεχόμενο των θεμάτων.

Στη ζωγραφική μου δεν απορρίπτω φυσικά το ανθρώπινο συναίσθημα, προσπαθώ όμως να αποφύγω το πομπώδες διδακτικό μελόδραμα και την ηθογραφία. 
Δεν το κάνω προγραμματισμένα, αλλά το βλέπω να συμβαίνει αναπόφευκτα, από τη στιγμή που η πρόθεσή μου στοχεύει στη δημιουργία ερωτημάτων σχετικά με την ουσία του θέματος - ερωτήματα που απευθύνονται, πάντως, τόσο στη λογική σκέψη όσο και στο συναίσθημα.

Η μορφή που θα πάρει τελικά μια ζωγραφική μου εικόνα, δεν ορίζεται εκ των προτέρων. 
Δεν έχω έτοιμες τεχνικές λύσεις ούτε σαφή δεδομένα για το αποτέλεσμα. 
Ξεκινώντας, μπαίνω στη διαδικασία να ανακαλύψω τη μορφή που χρειάζεται η εικόνα μου.

Είναι μια διαδικασία έρευνας, που στηρίζεται και στο συνειδητό, και στο τυχαίο, περνάει από διάφορες φάσεις και διαδοχικές ανατροπές, ώσπου να βρεθεί εκείνη η μία μορφή, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του θέματος.

Φθάνοντας στο τελικό αποτέλεσμα, νομίζω ότι έχουν εξαντληθεί όλα τα όρια των πιθανών μορφικών επιλογών.
Έχουν αποκλειστεί εκδοχές της εικόνας που μπορεί να ήταν πιο ελκυστικές, αλλά όχι αρκετά αποτελεσματικές για τις προθέσεις μου. …. "











nikos-arts – google

[2fA]

             





Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου