Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017

"Jazz Club.. "





Χαρούκι Μουρακάμι  -  "Νότια των συνόρων, δυτικά του ήλιου"

Ο ίδιος αποκαλύπτει πως ο τίτλος προέρχεται από το τραγούδι "South of the Border"
με τον Nat King Cole.
Αυτή η μελωδία τον συνδέει με τη Σιμαμότο. Επίσης και το τραγούδι "Pretend".
Όχι μόνο για τη μουσική, αλλά και για τους στίχους:
Κάνε πως είσαι ευτυχισμένος
όταν έχεις τις μαύρες σου,
δεν είναι και τόσο δύσκολο.


….   Ο Χατζίμε ανοίγει ένα τζαζ κλαμπ πολυτελείας και του δίνει το όνομα "Robins Nest", από το γνωστό κομμάτι. 
Πολλές φορές ζητάει από τους μουσικούς να παίξουν το "Star-Crossed Lovers".

Όποτε βρισκόμουν στο μπαρ, ο πιανίστας άρχιζε πάντα να παίζει αυτό το ίδιο τραγούδι, ξέροντας ότι ήταν από τα αγαπημένα μου. 
Δεν ήταν από τις πιο γνωστές μελωδίες του Ellington, ούτε και μου ξυπνούσε ιδιαίτερες αναμνήσεις· απλώς το είχα ακούσει μια φορά και είχε αγγίξει κάποια ευαίσθητη χορδή μέσα μου.

Από το κολλέγιο μέχρι και τα μοναχικά χρόνια στον εκδοτικό οίκο, έβαζα το βράδυ το άλμπουμ "Such Sweet Thunder" και άκουγα το Star–Crossed Lovers ξανά και ξανά. 
Είχε αυτό το γεμάτο ευαισθησία και χάρη σόλο του Johnny Hodges. 
Κάθε φορά που άκουγα αυτή την υπέροχη, χαλαρή μελωδία, ξανάρχονταν στο μυαλό μου εκείνες οι μέρες.

Δεν θα την χαρακτήριζα ευτυχισμένη περίοδο της ζωής μου, έτσι όπως ζούσα, ένα κουβάρι από ανικανοποίητες επιθυμίες. 
Ήμουν πολύ νεότερος, πολύ πιο πεινασμένος, πολύ πιο μόνος. 
Αλλά ήμουνα ο εαυτός μου, έστω και με τα ελάχιστα. 
Μπορούσα να αισθανθώ την κάθε νότα που άκουγα, κάθε φράση που διάβαζα, να μπαίνουν βαθιά μέσα μου.

Τα νεύρα μου ήταν κοφτερά σαν λεπίδι, τα μάτια μου έλαμπαν μ’ ένα φως διαπεραστικό. 
Κι όποτε άκουγα αυτή τη μουσική, θυμόμουν κι εκείνα τα μάτια, να μου ανταποδίδουν το βλέμμα μέσα από έναν καθρέπτη.   ….



oanagnostis – [2φΑ]






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου